Administracja rządowa i służba cywilna

OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA
W ramach specjalności Administracja rządowa i służba cywilna studenci uzyskają wiedzę z zakresu prawa administracyjnego.Celem studiów jest zaznajomienie studentów z prawnymi podstawami oraz praktycznymi implikacjami specyfiki pracy urzędniczej w administracji rządowej. Studia omawiają zagadnienia związane organizacją administracji rządowej w Polsce. Przestawiona zostanie specyfika pracy urzędnika, języka urzędowego, wizerunku urzędników.

Zagadnieniami zwiększającymi umiejętności studentów w analizie pracy w służbie cywilnej będą przestawione prawa i obowiązki, w tym odpowiedzialność członków korpusu służby cywilnej, tryb dochodzenia roszczeń pracowniczych w służbie cywilnej, etyka służby cywilnej, zapobieganie korupcji oraz procesy modernizacyjne w administracji rządowej.

KOMPETENCJE ABSOLWENTA
• Absolwent pozna warunki dostępu do stanowisk w służbie cywilnej oraz potrafił będzie wykorzystać zdobytą w do złożenia poprawnej formalnie dokumentacji kandydackiej do urzędu administracji rządowej.
• Nadto, posiada wiedzę z perspektywy historycznej i współczesnej o tworzeniu i ewoluowaniu funkcjonowania pracowników i urzędników służby cywilnej w Polsce.
• Zna i rozumie mechanizmy podejmowania decyzji powstających przy udziale pracowników i urzędników służby cywilnej. • Identyfikuje procesy zachodzące w jednostkach i organach administracji rządowej.
• Student potrafi określić procesy decyzyjne zachodzące w jednostkach i organach administracji rządowej.
• Student potrafi wskazać i wyjaśniać zasady oraz wartości przyświecające zarówno funkcjonowaniu urzędów administracji rządowej, jak i samych pracowników i urzędników tych urzędów. Umie ocenić przemiany kulturowe np. odnośnie kodeksów etycznych, odpowiedzialności politycznej, bezstronności, profesjonalizmu i konfliktu interesu w administracji rządowej.
• Posługuje się systemem aksjonormatywnym oraz konkretnymi regułami i normami odnośnie funkcjonowania administracji publicznej. Dostrzega i analizuje dylematy etyczne w jednostkach administracji rządowej.
• Student ma umiejętność gromadzenia, hierarchizowania, przetwarzania informacji oraz tworzenia typowych prac pisemnych w języku polskim dotyczących administracji rządowej.
• Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim dotyczących zagadnień szczegółowych z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych oraz różnych źródeł.
• Student umie budować zespół w celu realizacji zadań z zakresu administracji publicznej. Student potrafi identyfikować problemy przy realizacji zadań z zakresu administracji publicznej. Student umie zastosować teorie służby cywilnej w praktyce.Student zna prawa obywatela do dobrej administracji i potrafi wskazać sposoby jego naruszania.

TEMATYKA ZAJĘĆ
W ramach specjalności student realizuje praktyczne przedsięwzięcie dyplomowe -badanie, analizę itp.
Uczelnia współpracuje z firmami rekrutującymi pracowników (informatyków, urzędników, menedżerów, handlowców itp.) dla przedsiębiorstw i instytucji w kraju i za granicą. Wiele ofert pracy jest skierowanych również do studentów, którzy mogą podjąć pracę w branży jeszcze przed ukończeniem studiów.

PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Absolwent tej specjalności zdobywa kwalifikacje zawodowe umożliwiające podjęcie zatrudnienia w instytucjach rządowych i samorządowych, sądach, fundacjach, jak również w małych i średnich przedsiębiorstwach. Absolwent jest przygotowany do pracy na stanowiskach kierowniczych i średniego szczebla, potrafi podejmować samodzielne decyzje organizacyjne, jak również prowadzić postępowania administracyjne i wydawać decyzje administracyjne w stosunku do innych podmiotów, zgodnie z posiadanymi kompetencjami. Możliwości zatrudnienia obejmują pracę w organach administracji publicznej (państwowej, rządowej i samorządowej) zarówno szczebla centralnego (ministerstwa, urzędy centralne, fundusze, agencje), jak i wojewódzkiego (urzędy wojewódzkie, marszałkowskie, wojewódzkie służby i inspekcje) oraz powiatowego i gminnego (powiatowe służby i inspekcje, starostwa, urzędy miejskie i gminne). Absolwenci tej specjalności przygotowani są do pracy w jednostkach administracyjnych i gospodarczych samorządu terytorialnego gmin, powiatów i województw, w zakładach, instytucjach i jednostkach organizacyjnych, które zajmują się zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty, m.in. w zakresie ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i zasobów naturalnych, gospodarki wodnej, gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego, wodociągów i zaopatrzenia w wodę, zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz, zbiorowego transportu drogowego i dróg publicznych, ochrony zdrowia, pomocy społecznej, budownictwa mieszkaniowego, edukacji publicznej, kulturalnej, fizycznej, turystyki i rekreacji itp. Absolwenci mogą nadzorować i koordynować udzielanie zamówień publicznych, a także przygotowywać jednostki samorządu terytorialnego do nawiązywania współpracy międzynarodowej (głównie w sferze wspólnych projektów unijnych).

Nasze Atuty

BARDZO DOBRA NIEPUBLICZNA UCZELNIA Z OFERTĄ W KORZYSTNEJ CENIE
Pracuje u nas wysoko wykwalifikowana kadra wywodząca się z najlepszych uczelni krajowych i zagranicznych o dużym doświadczeniu oraz kompetencjach praktycznych i środowiskowych. Mamy pozytywne oceny PKA i naszych absolwentów. Oferujemy dobrą jakość w korzystnej cenie – bardzo dobra oferta, dla tych, którzy nie chcą przepłacać.

DUŻE MOŻLIWOŚCI PROFILOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTA
Kontakt z gronem praktyków i specjalistów stwarza duże możliwości rozwijania i profilowania kompetencji absolwentów oraz ich zatrudnienia.

WYSOKIE ZAROBKI ABSOLWENTÓW
Absolwenci naszej uczelni mają już w pierwszym roku po ukończeniu studiów wysokie zarobki (dane wg GUS).

STOSUJEMY NOWOCZESNE TECHNOLOGIE W NAUCZANIU
Studenci korzystają z nowoczesnej infrastruktury technicznej oraz narzędzi informatycznych i telematycznych wspierających naukę. Można studiować ON LINE.

________
*Uprzejmie informujemy, że zajęcia uruchamiamy po zebraniu wystarczającej liczby kandydatów, w tym również od września.